Ile kosztuje wejście na giełdę
Koszt wejścia na giełdę nawet w przypadku niewielkiej spółki przekracza zazwyczaj milion złotych. Jeden z niedawnych debiutantów firma Decora za przygotowanie i przeprowadzenie oferty zapłaciła 1,98 mln zł, co w przeliczeniu na akcję dawało 1,16 zł (walory Decory sprzedawane były po 22,5 zł). Spółka zaoferowała akcje za 61,8 mln zł.
Wydatki Decory to jednak niewiele na przykład w porównaniu z kosztami, jakie poniosła firma Graal. Wydała ona na ofertę 2,71 mln zł, sprzedając akcje za 21,9 mln zł (średni koszt na jedną akcję sprzedawaną po 15 zł wyniósł 1,86 zł). Z kolei Lena Lighting, która sprzedała akcje za 43,7 mln zł, wydała na ofertę niecałe 757 tys. zł.
Nie wszyscy obsługują małychKoszty związane z ofertą giełdową mogą znacząco różnić się w zależności od tego, które biuro maklerskie wybierzemy. Konkurencja między brokerami na rynku pierwotnym jest ostra. Biura specjalizują się w obsłudze różnych grup spółek.
Niektórzy brokerzy nie przyjmują zleceń od małych firm, które chciałyby pozyskać najwyżej kilkanaście...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta