Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za co naprawdę płaci pasażer

18 lipca 2005 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

TRANSPORT Linie lotnicze obniżają ceny biletów, ale odbijają to sobie w opłatach lotniskowych Za co naprawdę płaci pasażer Linie, które same siebie określają jako tanie, nie zawsze takimi są. Atrakcyjna cena biletu może okazać się znacznie mniej kusząca po dodaniu innych kosztów SkyEurope w Warszawie odprawia pasażerów w terminalu Etiuda, w którym opłata za jednego pasażera wynosi 24,5 zł, podczas gdy w terminalu 1 jest dwa razy większa (c) AP/SAMO KUBANI

Wysokości opłat lotniczych na jednej trasie, w zależności od linii, są bardzo zróżnicowane. Teoretycznie powinny być takie same.

Tani przewoźnik Wizz Air w swoich reklamach kusi hasłem "Now we can all fly" (teraz wszyscy możemy latać) i ceną, na przykład 39 zł za lot w jedną stronę z Warszawy do Paryża. Na każdej z takich reklam znajduje się gwiazdka odsyłająca do tekstu napisanego znacznie mniejszą czcionką, informującego, że cena nie zawiera podatków i opłat lotniskowych. Ich wielkość nie jest podana. Przyszli pasażerowie powinni się im jednak uważnie przyjrzeć i zsumować wszystkie części składowe ceny.

Dziwne kalkulacje

Z przeprowadzonej przez nas...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3587

Spis treści
Zamów abonament