Lotos przejmie stacje Esso
Grupa Lotos jesienią przejmie stacje ze znakiem firmowym Esso, należącym do amerykańskiego potentata ExxonMobil. Wczoraj obie firmy ogłosiły, że zawarły umowę w tej sprawie. Gdańska Grupa zapłaciła 278,5 mln zł za 39 obiektów i kilkanaście terenów na budowę kolejnych. To oznacza, że każda stacja kosztowała przynajmniej 6,5 mln zł. Szefowie Lotosu zapewniają jednak, że transakcja jest opłacalna, bo stacje Esso są nowoczesne i sprzedają rekordowo dużo paliwa.
Zdaniem ekspertów, chcąc odgrywać istotną rolę na polskim rynku, nie wystarczy mieć kilkadziesiąt stacji, czyli tyle, ile teraz ma Lotos. Dlatego grupa z Gdańska szukała okazji do zwiększenia swojej sieci i taka się trafiła. Od ponad roku ExxonMobil szukał nabywcy swojego polskiego majątku. Pierwszy sygnał, że rozwój wydarzeń zmierza w tym kierunku, pojawił się ponad dwa lata temu, gdy amerykański koncern przestał budować kolejne stacje. Najwyraźniej władze uznały, że rynek polski nie należy w Europie do ważnych z ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta