Kamerę traktuję jak narzędzie poznania
23 września 2005 | Kultura | JW
ROZMOWA Grzegorz Zgliński, reżyser filmu "Cała zima bez ognia", który będzie reprezentował Szwajcarię w rywalizacji o Oscara Kamerę traktuję jak narzędzie poznania Grzegorz Zgliński - reżyser, scenarzysta, operator, kompozytor; rocznik 1968, ur. w Warszawie, absolwent łódzkiej PWSFTViT. Debiutował średniometrażówką „Na swoje podobieństwo” (2001 nagroda w Biarritz), nakręcił m.in. „Pokonać górę” (dokument o sile woli alpinisty), „Całą zimę bez ognia” (debiut pełnometrażowy, 2004). (c) SPINKA Dobre aktorstwo Gabrieli Muskały i przekonująca gra Aureliena Recoinga są atutem filmu (c) SPINKA Rz: Czym młody polski reżyser musi urzec zagranicznego producenta, by proponował mu pracę?
Grzegorz Zgliński: U mnie zaczęło się jak w bajce. Zadzwonił do mnie Gerard Ruey, szwajcarski producent m.in. "Trzech kolorów" Kieślowskiego, i powiedział, że obejrzał mój film dyplomowy, chce...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta