Producenci mleka chcą reklamować się sami
Pięć lat temu jedna osoba w statystycznej polskiej rodzinie wypijała rocznie prawie 260 szklanek mleka. W tym roku wypije ich o 60 mniej.
- Ubywa małych gospodarstw z jedną, dwiema krowami, w których mleko nie jest przeznaczone na sprzedaż - tłumaczy Grażyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Zwiększa się różnorodność produktów mleczarskich na rynku, więc klienci coraz chętniej sięgają po sery i jogurty. Tych ostatnich w porównaniu do 2001 r. jemy dziś o prawie pół kg więcej.
Według danych GUS, pięć lat temu na jednego Polaka przypadało 191 litrów mleka i jego przetworów (bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta