Zmiana strategii w USA
Firmy samochodowe w USA produkujące od lat paliwożerne pojazdy 4x4 muszą dokonać strategicznego zwrotu, aby dostosować się do rosnącej popularności aut oszczędnych. Dawne duże samochody rodzinne, mogące jeździć wszędzie, tracą popularność. Ich sprzedaż we wrześniu zmalała w GM o 24 proc., u Forda o 19. Tylko Chrysler wypadł lepiej (+4) dzięki limuzynom. Od 2001 r. na rynku zapanowały firmy z Azji oferujące ekonomiczne pojazdy, a hybrydowy prius reklamowany przez Leonarda DiCaprio sprzedaje się coraz lepiej. Popularność "azjatów" skłoniła trójkę z Detroit do zmiany strategii produkcji. Ford pierwszy wypuścił w październiku '04 hybrydowy 4x4, Chrysler oferuje pojazdy pośrednie między limuzynami i terenowymi, GM zapowiedział w tym roku gamę aut pośrednich, a pierwszą hybrydę będzie oferować latem 2006 r.
AFP, p. r.