Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Taniej, wolniej, bardziej atrakcyjnie

19 listopada 2005 | Dodatek Rzeczpospolitej | KG
źródło: Nieznane

RAJDY NA ŚWIECIE Kończy się era samochodów WRC, wchodzą auta Super 2000 Taniej, wolniej, bardziej atrakcyjnie Od sześciu lat w rajdach do mistrzostw świata dominują kierowcy jeżdżący samochodami francuskich marek. Ostatnie trzy sezony to triumfy Citroena, w poprzednich zwyciężał Peugeot. W 2006 roku będzie inaczej, bo ani Citroen, ani Peugeot nie wystartują. Dwukrotny mistrz świata Sebastien Loeb na trasie drugiego odcinka specjalnego Rajdu Korsyki (c) AFP

Obaj producenci należą do koncernu PSA, w ich autach zamontowano te same silniki. Tym dziwniejsza była rywalizacja Citroena i Peugeota na śmierć i życie oraz bardzo chłodne wzajemne stosunki. Jeszcze dziwniejsza wydawała się wiadomość, którą obie fabryki podały niemal jednocześnie, w listopadzie 2004 roku, że w przyszłym sezonie zabraknie ich na rajdowych trasach. Jako przyczynę podano rosnące koszty utrzymania zespołów. Citroen po kilku miesiącach nieco zmienił zdanie - wraca w 2007 roku. Przedstawiciele Peugeota milczą i chyba ta marka zniknie na dłuższy czas z rywalizacji rajdowej.

Z Citroenem sprawa wygląda dziwnie. Mistrz świata z ostatnich dwóch lat, Sebastien Loeb, ma z nim ważny kontrakt jeszcze na przyszły rok i zapowiada, że pojedzie Xsarą, ale prywatną. To nie do końca prawda, ponieważ auto będzie mu przygotowywać belgijska firma Kronos, która w przeszłości dostarczała też samochody Krzysztofowi Hołowczycowi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3691

Spis treści

Ekonomia

2,5 mld zł w obligacjach od ZUS
AFP bez prezesa
Akcje Gazpromu dla wszystkich
Akcyza na benzynę może wzrosnąć
Apele Azji do Europy
Atrakcyjny Praktiker
BPH: możliwe problemy z kartą
Będą niższe stawki i nowe ulgi
Commerzbank chce przejmować
Coraz więcej fałszerstw
Do dzieła z podatkami
EDF po 32 euro
Fachowcy pod nadzorem
Handlowy sprzedaje centrum rozliczeniowe
Inwestorzy wierzą w Karkosika
Jak zarobić na zatorach płatniczych
Juan będzie wymienialny
Komentarz giełdowy
Komputery dla rozrywki
Lasy Państwowe bez dyrektora
Lepsza kontrola lotnicza
Marek Belka o poszerzaniu OECD
Mocny Polmos Lublin
Najbardziej atrakcyjne są sieci aptek
Narodowego operatora czekają zmiany
Niepewny koniec roku
Niezrozumiałe powody sprzeciwu Polski
Niższe stawki i nowe ulgi
Nowe ogniska ptasiej grypy
Nowy wiceminister transportu
Odpoczynek po wzroście
Oferty budowy autostrady A1
Orlen - kolejna podwyżka ceny oleju
Pieniądze dla rafinerii południowych
Potrzeba nam Ingvara Kamprada
Przestroga dla EBC: nie naśladować Fed
Płyty z ludzką ceną
Rekordy minionego tygodnia będą pobite
Rosja ma budżet
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sesja na przeczekanie
Sieć się powiększa
Swiss Re: superreasekurator
Szanse na obniżkę stóp bliskie zera
Taniej na rynku mięsa wieprzowego
Trwa ożywienie w gospodarce
Trzecia generacja w Orange
Trzy mity o nierównościach
Tydzień na podważenie werdyktu arbitrów
VW: Gebauer bez odprawy
W Europie będzie podwyżka stóp
W Wierchomli orczyki zdobędą zimę
Wielki eseista zarządzania
Wigometr: przybyło optymistów
Więcej osób zapisało się do OFE
Wydarzenia dnia
Wyraźnie gorzej niż rok temu
Zamów abonament