Czy zakupy zmienią świat?
Tomasz Szlendak: Bo pani przygląda się pajacykom na sejmowych korytarzach, którym wydaje się, że mają wpływ na realną władzę. Tymczasem ona przenosi się do sfery, gdzie produkuje się symbole i obmyśla nowe usługi. A w mediach, turystyce, opiece nad ludźmi, kreacji rozrywek zaczynają królować kobiety. Dlatego to one zaważą na obliczu współczesnej kultury, a nie mężczyźni, których nędzne usiłowania odwrócenia biegu rzeczy z rozpędu pokazuje nasza telewizja.
Kultura konsumencka wspomaga wyzwolenie kobiet?Na drodze do ich pełnej emancypacji stoi tylko i wyłącznie kultura. Kobiety mają już prawa ekonomiczne, polityczne i społeczne, tyle tylko, że nie mogą z nich skorzystać ze względu na panujące w wielu częściach ziemi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta