Wydatek na certyfikat się opłaca
Z końcem roku na konkurencję z UE otworzy się polski rynek kolejowych przewozów towarowych. Henryk Klimkiewicz, prezes Railway Business Forum, uważa, że liberalizacja rynku unijnego nie spowoduje gwałtownego zaostrzenia konkurencji. Przewoźników narodowych, w tym PKP Cargo, przed zagraniczną ekspansją chronią bariery techniczne, np. różnice w systemie zasilania i sygnalizacji.
- Nie bagatelizowałbym jednak zagrożenia, szczególnie ze strony niemieckiej DB Cargo. Spodziewam się, że może ona wejść na nasz rynek, tworząc w Polsce spółkę zależną, która będzie zatrudniać polskich pracowników. Innym możliwym scenariuszem jest przejęcie przez DB jednej z polskich spółek - mówi Henryk Klimkiewicz.
Otwarcie rynków unijnych to szansa dla naszych firm. - Mamy jedne z najniższych stawek za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta