Pasażerowie uciekli
Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej jeżdżą prawie puste. W listopadzie SKM przewiozła za darmo na trasie między Falenicą a Warszawą Zachodnią sześcioma pociągami zaledwie 200 tys. pasażerów. Od 10 grudnia za przejazd trzeba było już płacić. Wtedy liczba pasażerów spadła - w grudniu skorzystało z SKM 100 tys., a w styczniu tylko 90 tys. osób.
SKM miała w założeniu być "naziemnym metrem", jednak od popularności podziemnej kolejki dzielą ją lata świetlne - metro przewozi 33 pociągami ponad 350 tys. osób dziennie!
- Szybka Kolej Miejska dubluje się z kursującymi na tej samej trasie Kolejami Mazowieckimi - twierdzi Bogusław Kowalski (LPR), szef Sejmowej Komisji Infrastruktury. - Nie jest atrakcyjna dla pasażerów, bo nie stanowi nowej oferty przewozowej. Władze Warszawy wszystko zrobiły od końca: najpierw kupiły tabor, a potem zaczęły ustalać z PKP, na jaką trasę je skierować - dodaje.
Wyborcza kolejkaEfekt jest taki, że nowe i czyste pociągi SKM zatrzymują się na obskurnych i zniszczonych dworcach....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta