Policja pracy
Policja pracy to służby zwalczające szarą strefę, nielegalne zatrudnianie cudzoziemców, a także pilnujące, by pracodawca rzetelnie i na czas opłacał składki na Fundusz Pracy. Kontrolują także, czy wykonuje on inne obowiązki związane z przyjęciem bezrobotnego, a mianowicie czy: > poinformował powiatowy urząd pracy o jego zatrudnieniu lub powierzeniu mu innej pracy zarobkowej (ma na to pięć dni), > odebrał od niego pisemne oświadczenie o zarejestrowaniu w urzędzie.
Bada także działalność agencji pośrednictwa pracy, np. czy wpisała się do rejestru.
Policjantów pracy jest niewielu - około 300 w kraju. Podlegają wojewodom, działając zasadniczo w obrębie urzędów wojewódzkich, a tylko w województwie mazowieckim na zasadzie zadań zleconych przejął ich stołeczny Urząd Pracy.
Kogo i jak sprawdzająInspektorzy kontroli legalności zatrudnienia mają prawo sprawdzić każdego pracodawcę, jednoosobowego przedsiębiorcę, inną instytucję lub osobę fizyczną. Kontrolę przeprowadzają bez uprzedzenia jednoosobowo lub w zespole (zwykle dwuosobowym) w godz. od 8.00 do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta