Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mięso drobiowe wraca do łask

17 lipca 2006 | Dodatek Rzeczpospolitej | AG
źródło: Nieznane

PRAWO EUROPEJSKIE Mięso drobiowe wraca do łask Unia Europejska wspiera rolnictwo także przez dofinansowywanie kampanii reklamowych i promocyjnych poszczególnych produktów. Tym razem chodzi o mięso drobiowe Nowe rozporządzenie Komisji UE, pozwalające Wspólnocie dofinansować kampanię reklamową drobiu, obowiązuje od jutra (c) MICHAŁ WALCZAK

Po ostatnim zagrożeniu epidemią ptasiej grypy znacznie spadło zainteresowanie produktami drobiowymi. Doprowadziło to do destabilizacji ich rynku. Unia postanowiła zatem przywrócić zaufanie konsumentów do drobiu, przede wszystkim przez przekazywanie im właściwych informacji. Podstawą do takich działań jest wchodzące w życie 18 lipca rozporządzenie Komisji WE nr 1022/2006, sporządzone w Brukseli 5 lipca 2005 r. Zmienia ono wcześniejsze rozporządzenie nr 2836/2000 (było stosowane od 1 stycznia 2001 r.) w ten sposób, że do wykazu produktów objętych unijną promocją włącza mięso drobiowe.

Symboliczne etykiety i ekologiczna żywność

Zgodnie z regulacją wspólnotową, która we wszystkich państwach członkowskich, czyli także w Polsce, musi być stosowana bezpośrednio i wiąże je wprost, promocja nie może być ukierunkowana na określoną markę ani zachęcać do konsumpcji produktu ze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3891

Spis treści
Zamów abonament