Trudno zarobić na sentymencie
Większość marek znanych nam z PRL, które dzisiaj zachowały mocną pozycję, to te pochodzące jeszcze sprzed wojny. Przykładem Orbis, Żywiec czy Goplana. Wedel przetrwał czasy PRL pod nazwą Zakłady 22 Lipca z dopiskiem d. E. Wedel.
Polacy cenią te marki, które w ówczesnych czasach reprezentowały produkty luksusowe i trudno dostępne - jak szynka konserwowa Krakus, która była hitem eksportowym do krajów zachodnich. Promowanie na rynku produktu, którego jedynym atutem jest to, że był znany w poprzedniej epoce, może zakończyć się fiaskiem.
- Legenda sprawia, że konsumenci chętniej sięgną po towar. Jednak produkt, aby obronić się na rynku, musi mieć aktualne atuty - mówi Jacek Sadowski z Demo Effective Launching, firmy wprowadzającej marki na rynek.
Czas na zmianyO tym, że nie wystarczy tylko wskrzesić dobrze znaną sprzed 40 lat markę, przekonał się producent napojów Zbyszko z Białobrzegów. Firma kilka lat temu wprowadziła na rynek polocoktę, napój, który w czasach PRL...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta