Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudno zarobić na sentymencie

17 lipca 2006 | Ekonomia | AS ZZ kż DB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

MARKI Na peerelowskim junaku z polocoktą nie dojechali daleko Trudno zarobić na sentymencie Firmy mające prawa do najbardziej cenionych marek z okresu socjalizmu muszą coraz więcej inwestować w jakość produktów i marketing

Większość marek znanych nam z PRL, które dzisiaj zachowały mocną pozycję, to te pochodzące jeszcze sprzed wojny. Przykładem Orbis, Żywiec czy Goplana. Wedel przetrwał czasy PRL pod nazwą Zakłady 22 Lipca z dopiskiem d. E. Wedel.

Polacy cenią te marki, które w ówczesnych czasach reprezentowały produkty luksusowe i trudno dostępne - jak szynka konserwowa Krakus, która była hitem eksportowym do krajów zachodnich. Promowanie na rynku produktu, którego jedynym atutem jest to, że był znany w poprzedniej epoce, może zakończyć się fiaskiem.

- Legenda sprawia, że konsumenci chętniej sięgną po towar. Jednak produkt, aby obronić się na rynku, musi mieć aktualne atuty - mówi Jacek Sadowski z Demo Effective Launching, firmy wprowadzającej marki na rynek.

Czas na zmiany

O tym, że nie wystarczy tylko wskrzesić dobrze znaną sprzed 40 lat markę, przekonał się producent napojów Zbyszko z Białobrzegów. Firma kilka lat temu wprowadziła na rynek polocoktę, napój, który w czasach PRL...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3891

Spis treści
Zamów abonament