Pierwsze zakupy w Rosji
Ponad 2,1 mln zł wydała kontrolowana przez państwo Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa na zakup lokomotywy szerokotorowej w briańskiej fabryce, Rosji. Spółka zarządza terminalem kontenerowym w Sławkowie. Terminal to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga rosyjski szeroki tor. Leżące po stronie polskiej 400 km toru tej szerokości to pozostałość po stworzonej przed laty linii hutniczej do Huty Katowice. Adam Smoleń, wiceprezes CZH, powiedział, że inwestycja CZH to pierwszy od 30 lat zakup lokomotywy z Rosji. Transakcja jest finansowana ze środków własnych spółki, bez udziału firm leasingowych. Zakupu nie poprzedziła też procedura przetargowa, bo, jak wyjaśnił prezes Smoleń, ważna była szybkość dostawy. Dynamicznie rosną bowiem obroty terminalu: w 2005 roku było to 9,7 mln zł, a w pierwszym półroczu już 7 mln zł. Obecne możliwości przeładunkowe to 35 tys. kontenerów rocznie, ale mają być zwiększone do 120 tys.
a.mac.