Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słowacy chcą naszych pracowników

11 września 2006 | Ekonomia | a.mac AN
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

MOTORYZACJA Polscy producenci aut mogą mieć wkrótce problemy ze znalezieniem fachowców Słowacy chcą naszych pracowników Za dwa lata, kiedy fabryki PSA Peugeot-Citroen w Trnawie i Hyundaia w Tepliczce nad Vahom osiągną pełną moc, a zakłady Volkswagena pod Bratysławą zwiększą produkcję, na Słowacji z taśm będzie zjeżdżać 900 tysięcy samochodów rocznie. Ktoś musi je robić. Na przykład Polacy

W ciągu dwóch lat słowacki przemysł motoryzacyjny (nie tylko fabryki samochodów, ale i wytwórcy podzespołów) będzie potrzebował ok. 40 tys. osób. Miroslav Poliak, dyrektor spółki Amrop Jenewein zajmującej się zasobami ludzkimi w przemyśle motoryzacyjnym, przyznaje, że już zaczyna brakować inżynierów, techników czy pracowników logistyki ze znajomością co najmniej jednego obcego języka. - Największy problem mamy z kwalifikowaną kadrą elektrotechników. Oferujemy najlepsze warunki płacowe w kraju. Ale na Słowacji nie ma uczelni technicznych, które mogły szkolić absolwentów do pracy na automatyzowanych taśmach produkcyjnych - przyznaje dyrektor zarządzający PSA Trnawa Alain Baldeyrou. Na razie wielkie fabryki powstające na Słowacji coraz częściej podkupują sobie fachowców. Do takich działań przyznała się otwarcie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3938

Spis treści

Ekonomia

Ambasador próbuje zmniejszyć bezrobocie
BIOPALIWA - USTAWA PODPISANA W ZAGRODZIE
Bezpłatny "CASHdaily"
Brakuje kapitału dla małych firm
Brytyjskie hipermarkety walczą o Polaków
BĘDĄ ROZMOWY O ŚWIATOWYM HANDLU
CSA: dopłata za papierowy bilet
Chiny - UE: rozmowy o współpracy
Co przygotowuje Unia Europejska
Cytat dnia
Decyduje się przyszłość Telefonii Dialog
Deutsche Telekom oszczędza
Drozapol planuje dużą emisję
EBC może podnieść stopy
Elektrim - problemy z Portem Praskim
GDF-Suez ze złotą akcją
Grozi nam seria bankructw
Grzybiarze poszli w las
KGHM na czele rankingu
Kolejny azjatycki koncern zbuduje fabrykę w Kobierzycach
Malev znów na sprzedaż
Marka Adax dla Incomu
Mniej zamówień Airbusa
Musimy szybko wykształcić fachowców
Niemiecki zarządca bułgarskich lotnisk
Nowa gra o olbrzymie pieniądze
Nowa twarz Ochnika
Nowe emisje starych spółek
Nowy akcjonariusz EADS
OBLIGACJE W DUCHU KORANU
OPEC nie zmieni limitów
Otwarty handel bronią
Polkomtel już nie skarży licencji dla P4
Prezesi w sądzie, spółka do likwidacji
Rosja planuje uwolnić energię
Rosną przychody easyJet
Spotkanie Azji z Europą
Słowacy chcą naszych pracowników
Takie fundusze dają duże wsparcie biznesowi
W spółkach od 11 do 15 września
Warbud rozbuduje gdańskie lotnisko
Współpraca Siemensa z ubezpieczycielem
Wydarzenia dnia
Wyższe prognozy Gazpromu
Ze spółek od 4 do 8 września
Zmiany w zarządach spółek Nordea
Zły liberał
Światowe kariery polskich wódek
Zamów abonament