Politykę też się sprzedaje
Politykę też się sprzedaje
Rozmowa o public relations z Almą Kadragić, szefową Alcat Communications
Wszyscy w Polsce wiedzą, czym jest reklama, natomiast public relations pozostaje w cieniu. Najczęściej jest uważana za część działań reklamowych.
To, że public relations w Polsce zawęża się do roli pomocnika reklamy, nie oznacza, że jest to jedyny możliwy sposób jej wykorzystania. Na świecie więcej firm posługuje się public relations niż reklamą.
Na przykład image firmy buduje właśnie public relations, podczas gdy reklama jest raczej nastawiona na reklamowanie produktu danej firmy. Zresztą obecnie na świecie firmy i działy public relations zaczynają się liczyć bardziej niż reklama. I tak każde stowarzyszenie czy fundacja używa public relations jako najlepszego sposobu na zdobywanie funduszy niezbędnych do realizacji swych celów statutowych. Fundacja zbierająca pieniądze na cel charytatywny nie bardzo może posługiwać się reklamą, ponieważ samo nagłośnienie akcji pochłonęłoby wiele pieniędzy, a poza tym godziłoby to w image fundacji, jako że wszyscy potencjalni ofiarodawcy wiedzą, jak droga jest reklama. Public relations jest znacznie tańsza.
Jak można zdefiniować public relations?
Można przedstawić wiele takich definicji. Wydaje mi się jednak, że zawsze w public relations chodzi o prowadzenie informacji na rzecz klienta. Może nim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta