Jak rozliczyć wydatki na reprezentację
Koszty reprezentacji i tzw. reklamy niepublicznej są kosztami uzyskania przychodu tylko w wysokości nieprzekraczającej 0,25 proc. przychodu. Tak wynika z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ( updof) oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ( updop).
Limit ten jest wspólny dla wydatków reprezentacyjnych i reklamowych. Dotyczy kosztów poniesionych w całym roku podatkowym. Nadwyżka ponad ustaloną granicę nie może być zaliczona do kosztów firmy. Ważne jest więc, by prawidłowo wyliczyć przysługujący nam limit.
Liczymy limitPrzede wszystkim pamiętajmy, że przy obliczeniach możemy uwzględnić tylko te przychody, które zgodnie z ustawą o podatku dochodowym tworzą podstawę opodatkowania, a nie przychody ustalone dla celów bilansowych. Zwrócił na to uwagę Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie w piśmie z 12 kwietnia 2005 r. (472/ ROP1/423/55/51/05/ AW). Argumentował, że definicje przychodu zawarte w ustawie o rachunkowości są stworzone na potrzeby tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta