Błędne informowanie konsumentów będzie karane
Tego chce rządowy projekt ustawy antymonopolowej. Zajmie się nim Sejm na bieżącym posiedzeniu. Nowe przepisy przewidują też, że firmy, które się łączą bądź przejmują inne przedsiębiorstwa, będą to rzadziej zgłaszać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Surowsze karyNie będzie litości dla firm, które stosują niedozwolone klauzule umowne, wprowadzającą w błąd reklamę, mylnie informują klienta o jego prawach albo np. utrudniają mu dochodzenie praw. Czeka ich kara finansowa, i to od razu, a nie dopiero gdy nie dostosują się do decyzji potwierdzającej złe praktyki. To nowa, groźna broń w rękach UOKiK. Często się skarżył, że nie może ukarać finansowo firmy, która nieraz od wielu lat łamie prawo.
Zmiana ta może zwłaszcza poprawić skuteczność zwalczania sprzecznych z prawem zapisów we wzorcach umownych. Zgodnie bowiem z lipcową uchwałą Sądu Najwyższego firmy muszą uważnie sprawdzać rejestr...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta