Krajowe firmy wciąż szukają rynków zbytu
Od prawie 10 lat przedsiębiorcy, którzy zamierzają rozwijać eksport, korzystają z częściowej refundacji kosztów uczestnictwa w targach i wystawach zagranicznych. Do 2004 r. środki na ten cel pochodziły jedynie z budżetu państwa, z funduszu na promocję.
Od przystąpienia Polski do Unii Europejskiej czerpane są częściowo również z unijnej kasy. Tego typu wsparcie dla firm zostało bowiem włączone do sektorowego programu operacyjnego "Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw", którego celem jest wzmocnienie konkurencji polskich przedsiębiorstw na wspólnym rynku. Program zapewnia, obok pieniędzy z budżetu, finansowanie również ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Oznacza to, że kwoty dostępne na ten cel znacznie się zwiększyły. W ciągu trzech ostatnich lat przeznaczono na wydatki tego typu 29,8 mln euro, z czego 20,9 mln euro pochodziło z Unii.
Większość firm biorących udział w zagranicznych targach ubiega się o dofinansowanie udziału w tych imprezach. Wydatki, które trzeba ponieść przy takiej prezentacji, są bowiem znaczne. Od wprowadzenia nowych zasad, czyli od wejścia Polski do UE,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta