Święto zakochanych i handlu
Przed walentynkami obroty w kinach, kwiaciarniach, sklepach jubilerskich rosną o kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset procent.
- Widać wyraźny wzrost popytu nie tylko na prezenty, ale też na usługi. Dziesięć lat temu, kiedy walentynki dopiero się u nas przyjmowały luty był dla handlu kiepskim miesiącem, teraz jest jednym z lepszych - mówi "Rzeczpospolitej" Jacek Wiśniewski, główny ekonomista Raiffeisen Bank.
Walentynki lubią młodziBadania GfK Polonia pokazują, że im nasz status zawodowy jest wyższy, tym chętniej kupujemy prezenty dla zakochanych. Upominki daje ponad 50 procent pracowników umysłowych i dyrektorów oraz aż 60 procent studentów. Nowe święto nie przyjęło się za to u emerytów i rencistów oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta