Kadłub B787 z Włoch
Amerykańska maszyna będzie się składać z dziewięciu elementów - Włosi produkują dwa o długości 8,5 i 10 m, łączone już w zakładzie Global Aeronautica w Charleston (Południowa. Karolina). Z Włoch do Stanów są transportowane specjalnym samolotem Boeinga Dreamlifter. Włosi zaprojektowali, wyprodukowali i sfinansowali elementy kadłuba i stabilizatorów poziomych według zamówienia Amerykanów, stworzyli też całą infrastrukturę (gigantyczne autoklawy) i procesy technologiczne do wytwarzania dużych elementów kompozytowych w jednym kawałku. Była to premiera w przemyśle lotniczym. Fabryka Alenii w Grottaglie wytwarza części kadłuba, a zakład w Foggii elementy stabilizatora poziomego: dwa kesony o długości 20 m, też z włókna węglowego. To największy element kompozytowy w samolocie cywilnym, waży 540 kg.
alenia, dpa, p.r.