Pracownik nie musi być cały czas pod komórką
Firmy dla własnej wygody wyposażają pracowników w telefony, wymagając dyspozycyjności przez całą dobę i reakcji na każdy dzwonek. Żądają np. od przedstawicieli handlowych o drugiej w nocy raportu ze spotkania z kontrahentem. Wyrywani ze snu dyspozytorzy spedycyjni muszą nagle znaleźć przez komórkę kierowcę, który nie dowiózł towaru na czas. Prawnicy zatrudnieni przez kancelarię - udzielić klientowi porady na odległość. Według ekspertów nadużywanie grzeczności podwładnych jest nielegalne, a zbuntowany, który zdecydowałby się pozwać namolnego zwierzchnika, miałby szanse na wysokie odszkodowanie.
Kiedy nękanie dozwolone...Arkadiusz Sobczyk, radca prawny z kancelarii Sobczyk i Współpracownicy, przestrzega jednak przed demonizowaniem problemu. Nie każdy dzwonek z firmy po godzinach pracy uważa za wykroczenie czy zakłócanie spokoju podwładnego. Ustawiczne czuwanie przy słuchawce jest wręcz wpisane w naturę niektórych zawodów, takich jak strażak, ratownik czy policjant. Więcej wolno wymagać także od suto opłacanych menedżerów.
- Kierownicy mają ponadto prawo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta