Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracownik nie musi być cały czas pod komórką

26 marca 2007 | Prawo | RM
źródło: Nieznane

ZATRUDNIENIE Pracownik nie musi być cały czas pod komórką Szef nie może przez całą dobę nękać podwładnego w sprawach służbowych przez komórkę. Ani go karać, jeśli zmęczony wyłączy w końcu aparat

Firmy dla własnej wygody wyposażają pracowników w telefony, wymagając dyspozycyjności przez całą dobę i reakcji na każdy dzwonek. Żądają np. od przedstawicieli handlowych o drugiej w nocy raportu ze spotkania z kontrahentem. Wyrywani ze snu dyspozytorzy spedycyjni muszą nagle znaleźć przez komórkę kierowcę, który nie dowiózł towaru na czas. Prawnicy zatrudnieni przez kancelarię - udzielić klientowi porady na odległość. Według ekspertów nadużywanie grzeczności podwładnych jest nielegalne, a zbuntowany, który zdecydowałby się pozwać namolnego zwierzchnika, miałby szanse na wysokie odszkodowanie.

Kiedy nękanie dozwolone...

Arkadiusz Sobczyk, radca prawny z kancelarii Sobczyk i Współpracownicy, przestrzega jednak przed demonizowaniem problemu. Nie każdy dzwonek z firmy po godzinach pracy uważa za wykroczenie czy zakłócanie spokoju podwładnego. Ustawiczne czuwanie przy słuchawce jest wręcz wpisane w naturę niektórych zawodów, takich jak strażak, ratownik czy policjant. Więcej wolno wymagać także od suto opłacanych menedżerów.

- Kierownicy mają ponadto prawo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4101

Spis treści
Zamów abonament