Ceny będą spadać wolniej, bo nowych klientów już nie przybywa
Firmom telekomunikacyjnym coraz mniej opłaca się rywalizować o klientów niższymi stawkami połączeń, bo to grozi spadkiem przychodów. Nadzieją operatorów są teraz nowe usługi - przede wszystkim bezprzewodowy Internet. Żaden z nich jednak nie liczy, że którakolwiek z nowości może zrekompensować im coraz mniejszą liczbę użytkowników usług głosowych, których co roku podłączają do swoich sieci. Nowa szefowa Orange utrzymuje, że jej firma chce mieć najwięcej abonentów, i to tych płacących najwyższe rachunki. Wejście na rynek nowego gracza nie budzi w niej większych emocji.
Rz: Hurtowe stawki za połączenia komórkowe spadły w ubiegłym roku o ponad 30 proc., ale detaliczne nie. Wasi konkurenci przekonują, że w obecnej sytuacji rynkowej taka obniżka nie jest możliwa...
Grażyna Piotrowska-Oliwa: Konkurencja ma rację. Jeżeli chodzi o potencjalną redukcję cen detalicznych, to decydujące są obniżki stawek hurtowych. Spadły ostatnio do 0,40 zł za minutę, czyli realnie o 7 - 8 proc. Proporcjonalna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta