Błąd w sztuce lub zamierzone posunięcie
Sondaże wyborcze w TV
Błąd w sztuce lub zamierzone posunięcie
Przedstawiciele ośrodków badania opinii społecznej zarzucają publicznej telewizji faworyzowanie OBOP i "błędne przeprowadzenie konkursu ofert" na sondażowe wyniki wyborów w dniu głosowania. Przypomnijmy, że telewizja zorganizowała konkurs ofert informując o nim jedynie kilka firm, pomijając wiele znanych ośrodków. Po artykule w naszej gazecie telewizja wysłała co prawda pisma do "pominiętych pracowni badań", jednak na składanie gotowych ofert wyznaczono nierealny do wykonania termin sześciu dni. Konkurs ofert wygrał Ośrodek Badania Opinii Publicznej (spółka, w której sto procent udziałów posiada TVP S. A. )
-- Żadna firma w ciągu sześciu dni nie jest w stanie przygotować takiego projektu -- mówi dyrektor konkurencyjnego ośrodka Demoskop, Sławomir Nowotny. Warunki konkursu uniemożliwiały jego zdaniem udział Demoskopu.
-- Czy był to "błąd wsztuce", czy też zamierzone posunięcie -- nie wiem -- mówi dyrektor Nowotny. Karol Małcużyński w liście publikowanym na łamach "Rz" nazwał konkurs...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta