Wybory i dobre nastroje idą z sobą w parze
Sondaż konsumencki Demoskopu dla "Rzeczpospolitej"
Wybory i dobre nastroje idą z sobą w parze
Wskaźnik optymizmu konsumentów po trzypunktowym wzroście osiągnął w październiku poziom 99 punktów, co oznacza minimalną przewagę konsumentów pesymistów nad optymistami. W ocenie klimatu gospodarczego wtym miesiącu opinie pozytywne i negatywne wyrażane były przez taką samą liczbę badanych -- wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł do poziomu 100 punktów.
Wzrosła również, choć nieznacznie, chęć kupowania przedmiotów trwałego użytku -- wskaźnik skłonności do zakupów wynosi obecnie 98 punktów.
Kampania prezydencka z kiermaszem wyborczych obietnic wyraźnie sprzyja rozbudzaniu oczekiwań lepszej przyszłości.
Halina Frańczak
Dokończenie 10
Dokończenie 1
Wśród osób badanych w październiku przez Demoskop, więcej wyraziło nadzieje na poprawę sytuacji w domu i kraju, niż obawiało się, że najbliższa przyszłość przyniesie pogorszenie. Natomiast w ocenach dotychczasowych zmian wyraźnie dominują sceptycy. Gorące dyskusje przedwyborcze, skuteczne w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta