Opóźnienia, braki i niejasna przyszłość
NIK o edukacji w latach 1990 -- 94
Opóźnienia, braki i niejasna przyszłość
NIK z własnej inicjatywy skontrolowała zmiany organizacyjno-strukturalne i programowe w polskiej oświacie w latach 1990 -- 94. Raport NIK wykazuje wiele braków, opóźnień i zaniedbań w działalności MEN i podległych mu jednostek. Kończy zaś się zaleceniem zapewnienia stałej, niezależnej od zmian kadrowych iorganizacyjnych w MEN koordynacji prac w zakresie reformowania systemu oświaty.
O tę stabilność chyba będzie najtrudniej, gdyż właśnie z powodu zmieniających się w tym czasie kilku ekip zarządzających oświatą nie doszło do zakończenia prac nad reformą programów szkolnych; nie został wprowadzony w życie, zaakceptowany przez Radę Ministrów 9 marca 1993 r. jako program rządowy, dokument "Dobra i nowoczesna szkoła". A przygotowane na debatę sejmową przez ekipę ministra Aleksandra Łuczaka "Główne kierunki doskonalenia systemu edukacji w Polsce" z czerwca ub. r. , jak również rządowa "Strategia dla Polski", w której podkreślono konieczność inwestowania w kapitał ludzki, zdaniem NIK "zawierały jedynie deklaracje zamierzeń i nie stanowiły dokumentów przedstawiających program działań, które można egzekwować i rozliczać". Inadal obecne kierownictwo MEN nie wychodzi poza sferę deklaracji i haseł, co ostatnio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta