Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudno o instytucję z przesłaniem

05 stycznia 1996 | Moja Kariera | EB

Misja, credo, wizja

Trudno o instytucję z przesłaniem

Ewa Barlik

-- Czy Bank Handlowy ma wizję firmy? -- zapytaliśmy sekretarkę prezesa Cezarego Stypułkowskiego. Pani sekretarka nic na ten temat nie wiedziała, więc odesłała nas do dyrektora gabinetu prezesa. Tam też nikt nie znał odpowiedzi na to pytanie. W wydziale prokokołu BH pracownik odpowiedział: -- Chyba coś takiego jest w banku, ale chwilowo nie ma osób, które by coś o tym wiedziały.

W dziale public relations Banku Rozwoju Eksportu pod nieobecność rzecznika prasowego pracowniczka działu nie wiedziała, gdzie szukać tego dokumentu. -- Może po rostu wisi na ścianie -- podpowiedziała "Rzeczpospolita". -- U mnie nie wisi -- odpowiedziała pani z BRE.

Większośc firm i organizacji w naszym kraju nie ma własnych "misji" ani oświadczeń programowych. To, co modne w zarządzaniu na Zachodzie, nie zawsze musi być przydatne w Polsce. Zanim się jednak podejmie decyzję, że tak jest, warto przynajmniej wiedzieć, co się odrzuca.

Jak to robią inni

Większość firm zachodnich ma własne misje, które są powszechnie znane zarówno przez pracowników, jak i klientów. Oto przykładowe fragmenty zaczerpnięte z misji znanych i nieznanych instytucji amerykańskich:

Johnson & Johnson: Bierzemy najwyższą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 638

Spis treści
Zamów abonament