Trudno o instytucję z przesłaniem
Misja, credo, wizja
Trudno o instytucję z przesłaniem
Ewa Barlik
-- Czy Bank Handlowy ma wizję firmy? -- zapytaliśmy sekretarkę prezesa Cezarego Stypułkowskiego. Pani sekretarka nic na ten temat nie wiedziała, więc odesłała nas do dyrektora gabinetu prezesa. Tam też nikt nie znał odpowiedzi na to pytanie. W wydziale prokokołu BH pracownik odpowiedział: -- Chyba coś takiego jest w banku, ale chwilowo nie ma osób, które by coś o tym wiedziały.
W dziale public relations Banku Rozwoju Eksportu pod nieobecność rzecznika prasowego pracowniczka działu nie wiedziała, gdzie szukać tego dokumentu. -- Może po rostu wisi na ścianie -- podpowiedziała "Rzeczpospolita". -- U mnie nie wisi -- odpowiedziała pani z BRE.
Większośc firm i organizacji w naszym kraju nie ma własnych "misji" ani oświadczeń programowych. To, co modne w zarządzaniu na Zachodzie, nie zawsze musi być przydatne w Polsce. Zanim się jednak podejmie decyzję, że tak jest, warto przynajmniej wiedzieć, co się odrzuca.
Jak to robią inni
Większość firm zachodnich ma własne misje, które są powszechnie znane zarówno przez pracowników, jak i klientów. Oto przykładowe fragmenty zaczerpnięte z misji znanych i nieznanych instytucji amerykańskich:
Johnson & Johnson: Bierzemy najwyższą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta