Przebojowa kariera wideoklipu
Najskuteczniejszy instrument muzycznej promocji
Przebojowa kariera wideoklipu
Około 1 mln 400 tys. złprzeznaczyłw 1995 r. na sfinansowanie bądź dofinansowanie produkcji wideoklipów Program I Telewizji Polskiej. Średni koszt produkcji jednego teledysku wynosi na Woronicza około 20 tys. , choć "Dotyk" Edyty Górniak współfinansowany przez wydawcę nagrania kosztował już 50 tys. zł.
Oprócz producentów muzyki rockowej, jak Poly Gram Polska, który zrealizował wzeszłym roku 20 wideoklipów o budżecie 12--40 tys. zł, teledyski realizują też wydawcy disco-polo. Blue Star ma na koncie produkcję kilkudziesięciu wideoklipów o łącznym budżecie 100 tys. zł. Jest to i tak niewiele przy sięgających kilku milionów dolarów budżetach teledysków promujących piosenki Michaela Jacksona.
Pierwszy ruch
Wideoklip jest jednym z najbardziej skutecznych instrumentów w promocji nowych wydawnictw muzycznych. Świadczy o tym sukces komercyjny oglądanej przez młodzież stacji satelitarnej MTV. Również w Polsce wraz z rozwojem rynku fonograficznego, gdy koszty przeznaczane na promocję nowych wydawnictw sięgają nawet do 200 tys. zł, teledysk jest najpewniejszym orężem w podboju muzycznego rynku. W Polsce prekursorem gatunku jest Yach Paszkiewicz, twórca przeglądu wideoklipów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta