Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przebojowa kariera wideoklipu

18 stycznia 1996 | Kultura | JC

Najskuteczniejszy instrument muzycznej promocji

Przebojowa kariera wideoklipu

Około 1 mln 400 tys. złprzeznaczyłw 1995 r. na sfinansowanie bądź dofinansowanie produkcji wideoklipów Program I Telewizji Polskiej. Średni koszt produkcji jednego teledysku wynosi na Woronicza około 20 tys. , choć "Dotyk" Edyty Górniak współfinansowany przez wydawcę nagrania kosztował już 50 tys. zł.

Oprócz producentów muzyki rockowej, jak Poly Gram Polska, który zrealizował wzeszłym roku 20 wideoklipów o budżecie 12--40 tys. zł, teledyski realizują też wydawcy disco-polo. Blue Star ma na koncie produkcję kilkudziesięciu wideoklipów o łącznym budżecie 100 tys. zł. Jest to i tak niewiele przy sięgających kilku milionów dolarów budżetach teledysków promujących piosenki Michaela Jacksona.

Pierwszy ruch

Wideoklip jest jednym z najbardziej skutecznych instrumentów w promocji nowych wydawnictw muzycznych. Świadczy o tym sukces komercyjny oglądanej przez młodzież stacji satelitarnej MTV. Również w Polsce wraz z rozwojem rynku fonograficznego, gdy koszty przeznaczane na promocję nowych wydawnictw sięgają nawet do 200 tys. zł, teledysk jest najpewniejszym orężem w podboju muzycznego rynku. W Polsce prekursorem gatunku jest Yach Paszkiewicz, twórca przeglądu wideoklipów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 650

Spis treści
Zamów abonament