Ekspansja w Polsce
Wyniki Grolscha
Ekspansja w Polsce
Holenderski Browar Grolsch odnotował w 1995 r. wzrost obrotów o 13, 8 proc. do 630, 6 mln NGL. Prezes browaru, P. Snoep był zadowolony z wyników. Zysk wzrósł o 12, 3 proc. do prawie 59 mln NGL. W bieżącym roku browar ma zainwestować 80 mln NGL, nie wliczając wto Polski.
Grolsch jest drugim po Heinekenie browarem Holandii, udział w tym rynku szacuje się na 17 proc. 32 proc. obrotów browaru pochodzi zeksportu piwa na rynki zagraniczne. Ekspansja zagraniczna Grolscha jest świeżej daty, obecnie piwo to jest sprzedawane w 50 krajach. Obecny rok stoi pod znakiem ekspansji na rynku USA, gdzie browar podpisał na początku lutego br. umowę z amerykańskim dystrybutorem Seagram. Grolsch ma zamiar też zwiększać swoją obecność na rynkach Azji.
Ekspansja zagraniczna jest dla tego średniej wielkości browaru koniecznością, aby utrzymać niezależność. Stagnacja na rynku Holandii,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta