Popyt na małe ciężarówki
Polscy producenci samochodów dostawczych
Popyt na małe ciężarówki
W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 31 tys. 946 samochodów dostawczych. W porównaniu z wynikami roku 1994 oznacza to wzrost o 33 proc. , znacznie więcej niż wynosiły prognozy analityków rynku.
Najliczniejszą grupę, 27 tys. 984 aut czyli 87 proc. , stanowiły auta produkowane lub montowane w Polsce. Samochody dostawcze podzielić można na trzy główne grupy według wielkości masy całkowitej. Pierwsza grupa, zwana LCV, obejmuje przerabiane do celów dostawczych auta osobowe o ładowności poniżej 1000 kg. W kategorii tej mieszczą się zarówno fiaty uno i cinquecento w wersji van, polonezy truck, citroeny C-15, ople combo, renault express i tawrie furgon. Druga grupa zwana MCV to tradycyjne samochody dostawcze o masie całkowitej od 2, 5 do 3, 5 tony, takie jak ford transit, citroen jumper, fiat ducato lublin i żuk. Trzecią ostatnią grupę; HCV, stanowią ciężkie samochody dostawcze o masie całkowitej powyżej 3, 5 tony, takie jak mercedes T 2, star 742 czy iveco daily.
Ponad 58 proc. spośród wszystkich sprzedanych stanowiły auta najmniejsze czyli z grupy LCV. Prawie 41, 5 proc. ogółu sprzedaży przypadło na auta średnie (MCV) , natomiast na samochody ciężkie tylko 0, 16 proc. Najpopularniejsze i najbardziej uniwersalne stają się samochody średnie z grupy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta