Co pracownik wiedzieć powinien
Plotka czy informacja
Co pracownik wiedzieć powinien
Nie wszyscy pracodawcy chcą, aby ich pracownicy byli dobrze poinformowani o tym, co dzieje się w firmie. Niektórzy boją się konkurencji ze strony zatrudnianych przez siebie fachowców. Inni ukrywają fakt prowadzenia działalności nie do końca w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Jeszcze inni w ogóle nie dbają o wymianę informacji w swojej firmie, a przekazywanie komunikatów pozostawiają poczcie pantoflowej.
Brak sformalizowanych kanałów obiegu informacji powoduje, że pracownicy, którzy z reguły chcą wiedzieć, co się dzieje u nich w pracy czerpią wiedzę o firmie z nie sprawdzonych źródeł. Tak powstają plotki, które w skrajnych przypadkach mogą kosztować pracodawcę utratę reputacji.
Źródła wiedzy
Pracownia Badań Społecznych w dniach 23-24 marca br. zwróciła się do reprezentatywnej dla dorosłej ludności kraju grupy respondentów z pytaniem, skąd dowiadują się, co ważnego dzieje się w ich miejscu pracy? Z 1000-osobowej próby odpowiedzi udzieliły 504 osoby pracujące.
Okazuje się, że oficjalne komunikaty czy informacje otrzymywane od przełożonych są źródłem informacji o wydarzeniach firmowych tylko dla 37 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta