Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolos, który ma się obudzić

11 lipca 1996 | Kraj | BW PR

Czy "Solidarność" może zorganizować sprawną kampanię wyborczą

Kolos, który ma się obudzić

Około półtora miliona członków. Siedemnaście tysięcy komisji zakładowych skupionych w 38 regionach. Kilka milionów złotych spływających corocznie do centrali, znacznie większe środki pozostające w strukturach terenowych. Taka jest siła "Solidarności". Czy to wystarczy na zorganizowanie zwycięskiej kampanii wyborczej dla siebie i partii sojuszniczych? Politycy, którzy weszli do Akcji Wyborczej "Solidarności" są ufni w siłę w związku. Ci, którzy zdecydowali się iść osobno są sceptyczni.

Podstawową strukturą związku są komisje zakładowe. Działa ich w kraju 17 tysięcy. Skupione są w 38 regionach, z których największym jest Śląsko-Dąbrowski. Działa tu blisko 1200 komisji zakładowych skupiających ponad 200 tysięcy członków. Jednak najwięcej regionów "S", bo aż 26, to te liczące do 40 tys. członków.

Niektóre regiony, zwłaszcza te obejmujące swym zasięgiem kilka województw, jak na przykład Mazowsze, mają swoje oddziały w większych czy wojewódzkich miastach. Pracuje w nich na ogół kilku działaczy, prawnik itp. Dodatkowym pionem strukturalnym jest 16 sekretariatów branżowych. Są to struktury silne, bo łączą je wspólne dla danej branży...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 802

Spis treści
Zamów abonament