To, co zostanie, wyeksportujemy na Syberię
Zimne lato a rynek napojów chłodzących i lodów
To, co zostanie, wyeksportujemy na Syberię
Wszystko wskazuje na to, że najwłaściwszą strategię dla rynku lodów w Polsce miała Algida Unilevera. Marketingowcy w tej firmie założyli, że trzeba Polaków nauczyć jeść lody także i zimą, a poza tym wierzyli, że ciepło jak latem może być już w kwietniu. I dzięki temu nie narzekają na tegoroczne wyniki. Pozostali producenci lodów i napojów chłodzących nie mają powodów do radości. W ostatnich 5 tygodniach sprzedaż lodów zmniejszyła się o 25-70 proc. w stosunku do prognoz -- mówią najwięksi polscy producenci. Najbardziej cierpią mali wytwórcy, którzy sprzedają niemal wyłącznie tzw. patykowce kupowane podczas letnich spacerów. W całym roku, także z powodu przedłużającej się zimy, sprzedaż lodów w Polsce zwiększy się o ok. 10 proc. (osiągając wartość ok. 850 mln zł) , a nie -- jak w poprzednich latach -- o ok. 40 proc. rocznie. W tej sytuacji większość producentów ratuje się eksportem. Tymczasem niektórzy producenci wód mineralnych niemal błogosławią lipcowe chłody i mówią, że gdyby były upały, mogliby nie nadążyć z produkcją. Inni narzekają, że mimo reklamy i chwytów marketingowych sprzedaż spadła o połowę. Na to, aż minie lato, czekają producenci soków owocowych. Ich zdaniem,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta