Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy trzeba płacić VAT

25 stycznia 2012 | Prawo i praktyka | Dagmara Turyk

Osoby fizyczne, które na swoich prywatnych stronach internetowych zezwalają firmom w zamian za wynagrodzenie na zamieszczanie reklam, mogą być uznane przez organy podatkowe za podatników VAT

Mając na uwadze wyroki polskich sądów administracyjnych oraz orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, za działalność gospodarczą, a więc taką, która może podlegać VAT, należy uznać również działalność wykonywaną bardzo rzadko, gdy okoliczność wykonania danej czynności wskazuje na zamiar dokonywania jej w sposób ciągły.

Jeżeli więc właściciele stron internetowych zezwalają na umieszczanie reklam (w postaci np. linków sponsorowanych czy reklam kontekstowych) sporadycznie, bez intencji uzyskiwania stałego (tj. w sposób ciągły) przychodu z tego tytułu, można uznać, że taka forma działalności nie spełnia wszystkich cech działalności gospodarczej, o której mowa w ustawie o VAT. W konsekwencji, czynności te nie powinny zostać uznane za podlegające...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9140

Wydanie: 9140

Spis treści
Zamów abonament