Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Zwroty mogą sprawić kłopot

25 stycznia 2012 | Vademecum Podatki i Księgi | Katarzyna Szafrańska-Blank Wojciech Bartnik

Gdy klient zwraca zakupiony przez Internet towar, trzeba skorygować przychód i należny VAT

Problem podatkowy pojawia się w momencie przyporządkowywania do właściwego roku zwracanych towarów, które zostały zakupione w latach poprzednich.

Kiedy korygujemy przychód i obrót

Nie ma przepisów, które by jasno regulowały ten aspekt, a problem pogłębia brak regulacji dotyczących korekt przychodów i zmienna praktyka władz skarbowych. Opierając się na przyjmowanym przez nie obecnie stanowisku, należy uznać, że korekty przychodów wynikające ze zwrotu wcześniej zakupionych towarów należy rozliczyć w roku powstania pierwotnych przychodów.

Prowadzi to do sytuacji, w której korekta przychodu pochodzącego ze sprzedaży towaru w grudniu 2011, a zwróconego w marcu 2012 powinna być rozliczona jeszcze w roku 2011. Jakkolwiek trudno odmówić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 9140

Wydanie: 9140

Spis treści
Zamów abonament