Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pieniądze za spóźniony lot

30 kwietnia 2013 | Ekonomia | Zuzanna Reda-Jakima
O pomoc można zwrócić się do  Europejskiego Centrum Konsumenckiego
źródło: Rzeczpospolita
O pomoc można zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego

Jeśli odwołano lot lub znacząco się on spóźnia, pasażerowi przysługuje od 250 do 600 euro odszkodowania.

Pasażer linii lotniczych jak każdy klient ma swoje prawa. Większość z nich jest uregulowana europejskim rozporządzeniem WE nr 261/2004 z 2004 r.

Regulacje te dotyczą sytuacji, kiedy pasażer nie został wpuszczony na pokład samolotu nie ze swojej winy (np. z powodu overbookingu, czyli sprzedania przez linię lotniczą większej liczby biletów, niż jest miejsc w samolocie), dużego opóźnienia lotu lub jego odwołania. Unijne przepisy obejmują wszystkich pasażerów odlatujących z lotniska w państwie członkowskim UE, a także tych, którzy odlatują z innego kraju, ale lądować będą na terenie Unii. Dodatkowy warunek: lot obsługiwany jest przez przewoźnika z UE.

Co istotne, przepisy dotyczą nie tylko tradycyjnych linii lotniczych, ale także linii tanich oraz czarterów, czyli lotów będących częścią zorganizowanych wycieczek (z wyjątkiem sytuacji, gdy wycieczka nie dojdzie do skutku z innych powodów niż odwołanie lotu). Poza tym zasady opisane w rozporządzeniu obejmują osoby, które podróżują na podstawie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9525

Spis treści
Zamów abonament