Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Własna firma reklamowa – to się celebrytom opłaca

10 października 2013 | Prawo

ROZLICZENIA | Znana osoba, która promuje swojego sponsora, musi wykazać zyski przed fiskusem. Zakładając działalność, może zaoszczędzić na podatku.

PRZEMYSŁAW WOJTASIK

Na udostępnianiu swojego wizerunku można nieźle zarobić. Celebryci – znani sportowcy, dziennikarze, aktorzy – chętnie zatem podpisują kontrakty ze sponsorami.  A co robią, żeby zaoszczędzić na podatku?

– Zakładają firmy świadczące usługi reklamowe – odpowiada Grzegorz Gębka, doradca podatkowy. – Dzięki temu ich dochody mogą być opodatkowane stawką liniową.

Ekspert dodaje, że w firmie nie rozliczy się np. zarobków z uprawiania sportu czy działalności artystycznej. Zarówno bowiem urzędy skarbowe, jak i sądy podkreślają, że tego rodzaju czynności nie wchodzą w zakres działalności gospodarczej. Dochody z nich zostaną więc opodatkowane według skali (jako działalność wykonywana osobiście). Reszta, czyli dochody z udostępniania wizerunku, występowania w mediach, uczestnictwa w galach, zawodach, koncertach, może być wykazana w firmie.

Liniowy często lepszy niż skala

Jaka z tego korzyść? Jeśli celebryta ma duże dochody od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9661

Wydanie: 9661

Spis treści
Zamów abonament