Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamowanie klubu przez sportowca to nie działalność

25 października 2013 | Dobra Firma | Mateusz Maj

Interpretacja | Niezależnie od brzmienia umowy, wynagrodzenie za usługi marketingowe siatkarza na rzecz klubu jest przychodem z praw majątkowych, a nie działalności gospodarczej.

Źródła przychodu należy upatrywać w zgodzie na wykorzystywanie chronionego prawem wizerunku sportowca. Nawet jeśli podpisze on umowę jako przedsiębiorca, nie może na zasadach przewidzianych dla firm rozliczyć podatku.

Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi (sygn. interpretacji IPTPB1/ 415-473/13-2/MAP).

Pytanie pochodziło od siatkarza, zarejestrowanego przedsiębiorcy, podatnika VAT. W ramach prowadzonej działalności, obok kontraktu dotyczącego gry, siatkarz zawarł z klubem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9674

Wydanie: 9674

Spis treści
Zamów abonament