Serwisy z cyfrową muzyką podbijają polski rynek
Rynek rozrywki | W ubiegłym roku wpływy ze sprzedaży muzyki w różnych cyfrowych postaciach były aż o 45 proc. wyższe niż rok wcześniej. Gros tych pieniędzy płynie do serwisów streamingowych.
magdalena Lemańska
W całej ubiegłorocznej puli wydatków na cyfrową muzykę przychody z reklam i opłat od użytkowników takich serwisów, jak Spotify, WiMP, Deezer czy Muzo, stanowiły już ponad 70 proc. (zob. wykres), przy czym wpływy z reklam emitowanych słuchaczom darmowych wersji serwisów streamingowych przewyższały przychody z abonamentów.
– Wzrost sprzedaży muzyki cyfrowej, a w szczególności przychód z serwisów streamingowych, jest odpowiedzią na światowe trendy w muzyce i nowych technologiach. Ludzie są dziś bardziej świadomi rozwiązań mobilnych niż kiedykolwiek wcześniej. W codziennej pracy często wykorzystujemy dziś więcej niż jedno urządzenie – komentuje Przemysław Pluta, szef Spotify w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Dwucyfrowy wzrost także w przyszłości?
W 2013 r. przychody serwisów udostępniających muzykę w sieci z abonamentów od użytkowników zwiększyły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta