Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kraków ceni łódzkie pomysły

16 listopada 2015 | Życie Krakowa i Małopolski | Janusz Schwertner
Mieszkańcy oczekują od władz znacznego ograniczenia liczby reklam
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Mieszkańcy oczekują od władz znacznego ograniczenia liczby reklam

Nowe prawo ma pomóc uporządkować przestrzeń. Czas pokaże, czy jego siła okaże się wystarczająca.

Na początku października krakowscy radni przyjęli uchwałę, która ma w końcu jednoznacznie określić zasady i warunki umieszczania w przestrzeni publicznej reklam i obiektów małej architektury. Działania lokalnych polityków to wynik wprowadzenia w życie przepisów dotyczących tzw. ustawy krajobrazowej.

Ustawa krajobrazowa

– Kraków chce skorzystać z możliwości, jakie daje ta ustawa. Oznacza to, że będziemy mogli stworzyć przepisy lokalne, które uporządkują przestrzeń miejską w zakresie reklam, ogrodzeń i małej architektury – przekonuje wiceprezydent Krakowa Elżbieta Koterba.

Przypomina wyniki ankiety przeprowadzonej wśród krakowian na zamówienie Biura Planowania Przestrzennego. Z badań wynika, że mieszkańcy oczekują zdecydowanych działań miasta zmierzających do znacznego ograniczenia liczby reklam w przestrzeni publicznej.

– Ustawa krajobrazowa może uderzyć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10296

Wydanie: 10296

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament