Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Audiowizualny tort głównie dla Amerykanów

16 listopada 2015 | Ekonomia
Światowi giganci audiowizualni
źródło: Rzeczpospolita
Światowi giganci audiowizualni

Osiem z dziesięciu firm o najwyższych na świecie wpływach z rynku audiowizualnego to koncerny z USA. Rosną w siłę m.in. dzięki konsolidacjom.

magdalena lemaŃska

Jak podliczyło Europejskie Obserwatorium Audiowizualne (EAO) w najnowszej wersji swojego corocznego raportu o rynku audiowizualnym, na koniec ubiegłego roku światową czołówkę – dziesięć największych firm pod względem przychodów z rynku audiowizualnego – zdominowały koncerny zarejestrowane w USA.

W Europie rządzą miejscowi giganci

Numerem jeden jest amerykański operator Comcast, właściciel największej sieci kablowej w USA oraz m.in. wytwórni NBC Universal, następne są Walt Disney i operator płatnej telewizji DirecTV (patrz: wykres).

Co uderza, choć raczej nie dziwi, to fakt, że oprócz firm amerykańskich w pierwszej dziesiątce audiowizualnych gigantów jedna jest japońska (Sony) i jedna brytyjska: paneuropejska platforma Sky, ale nawet tam największy pakiet udziałów ma 21st Century Fox Ruperta Murdocha.

W całym zestawieniu EAO firmy europejskie stanowią mniejszość – jest ich 12. Pięć z nich to nadawcy publiczni: ARD,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10296

Wydanie: 10296

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament