Dostawcy gazu coraz ostrzej walczą o klientów
Do dziś sprzedawcę gazu zmieniło 22 tys. osób i firm. Na koniec 2016 r. liczba ta ma wzrosnąć do 80 tys.
Tomasz Furman
W dystrybucji gazu zaczyna się rewolucja, która w ostatnich latach odmieniła rynek sprzedaży energii. Choć początki były trudne, do tej pory dostawcę prądu zmieniło już ponad pół miliona klientów.
Czy w przypadku gazu będzie podobnie? Grzegorz Domański, dyrektor ds. gazu ziemnego spółki Unimot szacuje, że tylko do końca 2016 r. dostawcę błękitnego paliwa zmieni w Polsce 60–80 tys. odbiorców. O kilkudziesięciu tysiącach gospodarstw domowych i firm zmieniających sprzedawcę mówią też inni specjaliści.
Do snucia optymistycznych prognoz skłania lawinowo rosnące grono podmiotów, które już się na to zdecydowały. Wystarczy zauważyć, że w ciągu trzech kwartałów 2015 r. dostawcę zmieniło prawie 15 tys. podmiotów. Dla porównania w latach 2011–2014 było ich łącznie tylko 7 tys.
Przedstawiciele Urzędu Regulacji Energetyki uważają, że jest to rezultat rosnącej świadomości klientów i ich motywacji do zmiany sprzedawcy, a także łatwości w dokonywaniu zmiany....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta