Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zagaj: tańszy sposób na spór z bankiem i ubezpieczycielem

10 stycznia 2017 | Prawo | Dorota Gajos-Kaniewska

Od 10 stycznia klienci banków, towarzystw ubezpieczeniowych i innych instytucji finansowych mogą skorzystać z szybszej i tańszej procedury pozasądowego rozwiązywania sporów. Na czym ma ona polegać, mówił w programie #RZECZoPRAWIE Paweł Zagaj, zastępca rzecznika finansowego.

– W razie bezskutecznej reklamacji klient instytucji finansowej będzie mógł złożyć wniosek o polubowne rozwiązanie sporu m.in. przez rzecznika finansowego. Takie postępowanie będzie prowadzone na zasadach bezstronności i niezależności oraz z zachowaniem poufności. Co istotne dla klientów – wszczęcie postępowania przerwie bieg przedawnienia roszczeń, a ponadto instytucja finansowa nie będzie mogła odmówić uczestnictwa w postępowaniu. Za wniosek do rzecznika klient zapłaci 50 zł, niezależnie od wartości przedmiotu sporu. Według założeń postępowanie powinno zakończyć się po 90 dniach – poinformował Paweł Zagaj. —jaga

Wydanie: 10645

Wydanie: 10645

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament