Spór z konsumentem rozwiązany poza sądem
Przedsiębiorcy będą informować klientów, czy zgadzają się na polubowne rozstrzygnięcie konfliktu przez niezależnych mediatorów.
szymon cydzik
Firmy będą musiały zadeklarować, na stronie WWW lub w ogólnych warunkach umów, czy zgadzają się na pozasądowe rozwiązywanie sporów z klientami. Podobną informację na trwałym nośniku przekażą konsumentowi, którego reklamację odrzucą. Brak oświadczenia w tej sprawie traktowany będzie jak wyrażenie zgody.
Takie obowiązki wprowadza wchodząca w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przedsiębiorca musi też poinformować o nazwie podmiotu właściwego do rozwiązania sporu oraz zamieścić link do jego strony. Podmioty rynku finansowego: banki, ubezpieczyciele, nie będą mogły odmówić udziału w alternatywnym rozwiązywaniu sporów.
Tradycyjnie lub on-line
– Liczymy na to, że więcej spraw będzie zgłaszanych do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta