Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Internet bije w pozycję tradycyjnych sklepów

22 czerwca 2017 | Ekonomia
Sprzedaż odzieży rośnie dzięki internetowi
źródło: Rzeczpospolita
Sprzedaż odzieży rośnie dzięki internetowi

Sprzedawcy mają twardy orzech do zgryzienia, bo e-commerce coraz szybciej odbiera im rynek. Pomysły Amazona jeszcze to przyśpieszą.

piotr mazurkiewicz

Nowa usługa Wardrobe to kolejny etap w stopniowym przechodzeniu następnych kategorii produktów kupowanych głównie w tradycyjnych sklepach na platformy internetowe. Klienci Amazona będą mogli zamawiać do domu ubrania, a płacić dopiero za te, które zdecydują się zachować.

Koszty rozwoju

Amerykańscy analitycy zwracają uwagę, że oferta Amazona idzie w kierunku masowego klienta. Już wcześniej podobny system zaproponowała firma Stitch Fix, ale w jej przypadku kompletowanie ubrań i doradztwo klientowi to kombinacja systemów opartych na sztucznej inteligencji i sztabu stylistów, dostępnych online niemal non stop.

– Amazon stawia na skalę, sprawną logistykę, agresywne zagarnianie rynku dzięki choćby dostępowi do nieograniczonych funduszy – mówi Omar Saad, analityk z Evercore ISI.

Według raportu firmy Cowen & Company celem Amazona jest osiągnięcie do 2021 r. 16,2-proc. udziału w amerykańskim rynku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10781

Wydanie: 10781

Spis treści
Zamów abonament