Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fiskus powinien przyjrzeć się kampanii billboardowej

13 września 2017 | Prawo | Paweł Rochowicz

Jeśli działalność Polskiej Fundacji Narodowej okaże się niezgodna ze statutem, to powinna zapłacić podatek dochodowy.

Opisana w ostatnich dniach przez „Rzeczpospolitą" i inne media sprawa kontrowersyjnej kampanii reklamującej reformę sądownictwa może mieć także swoje skutki podatkowe. Organizująca tę akcję Polska Fundacja Narodowa podlega bowiem przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przewidują one, że wolne od podatku są dochody podatników przeznaczone na ważne społecznie cele, w tym na działalność naukową i oświatową. Jeśli zaś otrzymane przez fundację środki idą na inne cele – powinna zapłacić 19-proc. podatek dochodowy.

Ze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10851

Wydanie: 10851

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament