Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto żyw, pojedzie z prądem

13 września 2017 | Ekonomia
BMW i3 po faceliftingu otrzymało nowy, 184-konny silnik
źródło: materiały prasowe
BMW i3 po faceliftingu otrzymało nowy, 184-konny silnik
E-koncept spod znaku gwiazdy – Mercedes EQA
źródło: Daimler AG
E-koncept spod znaku gwiazdy – Mercedes EQA
Kolejny z konceptów, Audi Aicon, ma mieć zasięg ponad 650 km
źródło: PAP/EPA
Kolejny z konceptów, Audi Aicon, ma mieć zasięg ponad 650 km
Volkswagen I.D. Crozz, crossover przyszłości
źródło: PAP/EPA
Volkswagen I.D. Crozz, crossover przyszłości

motoryzacja | Ceny aut spalinowych i elektrycznych mają się w niedalekiej przyszłości zrównać – przekonują producenci na targach we Frankfurcie. danuta walewska z Frankfurtu

 

Kiedy dokładnie? Koncerny motoryzacyjne podają różne daty: 2020, 2025, a nawet 2030. Wydłuży się także zasięg samochodów, które na jednym ładowaniu baterii będą mogły przejechać przynajmniej 600 kilometrów, a na uzupełnienie energii mają potrzebować nie więcej niż 30 minut. I to nawet bez ładowarki, ale najeżdżając na płytę, gdzie podładują się indukcyjnie. Wszystko to sprawi, że ciągu dekady proporcje sprzedawanych aut z napędem tradycyjnym i elektrycznym mają dojść do poziomu 50:50.

Wszystko przyspiesza

Ale prezesi na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie zastrzegają, że to wszystko może się wydarzyć znacznie wcześniej. Już mało który szef koncernu wjeżdża na scenę przed premierą kolejnego modelu inaczej niż w aucie z napędem elektrycznym. Podczas przedpremierowego pokazu nowych modeli najnowsza wersja BMW i3 hulała po scenie, jak dobrze przygotowany do rajdu motocykl. A prezes Grupy Volkswagena Matthias Mueller zademonstrował się w pojeździe wyglądającym na księżycowy, oczywiście elektrycznym, ale i w pełni autonomicznym. Jeśli któryś koncern nie ma do pokazania auta na prąd albo nie ma w planach takiego modelu, to we Frankfurcie nie ma co robić.

Bo miasta w Europie zachodniej chcą takich samochodów. Niemieccy policjanci z rozczuleniem przyglądali się smartowi z policyjnym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10851

Wydanie: 10851

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament