Polskie produkty nie robią światowej kariery
SONDAŻ
Dobre zarządzanie może przekształcić towary masowe w markowe
Polskie produkty nie robią światowej kariery
KRZYSZTOF PRZYBYłOWSKI
W zamierzchłej starożytności piechota hetycka budziła powszechny respekt. Z darzało się, że odgłos maszerującego wojska hetyckiego zbrojnego w żelazny oręż wystarczał, aby armia asyryjska szybko się wycofała. Skuteczność polskiej husarii pod Kircholmem była zupełnie wystarczająca, aby wojska szwedzkie przez następne 60 lat uwzględniały ten czynnik w swoich ocenach polskiego przeciwnika. Hetyci i Polacy wyrobili sobie dobre marki.
Nie trzeba być wnikliwym obserwatorem, aby zauważyć wiele analogii między starożytną piechotą a produktami na współczesnym rynku. W skrócie można powiedzieć, że w każdym z tych odległych od siebie przypadków marka to treściwy i skompresowany zbiór wy-
obrażeń, doświadczeń i wiedzy, który bardzo szybko dociera do odbiorcy i w znacznej większości przypadków istotnie wpływa na sposób jego postępowania. Oznacza to, że marka stanowi bardzo ważny obszar decyzyjny dla przedsiębiorstw, a nawet szerzej -- dla każdej organizacji. Rola marki w strategiach marketingowych współczesnych firm rośnie. Firmy mają bowiem świadomość, że sama marka może mieć wyższą wartość rynkową niż pozostałe aktywa przedsiębiorstwa. To i wiele innych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta