Magnetyczna wizja, Operowe zadęcie
- Magnetyczna wizja
- Operowe zadęcie
Magnetyczna wizja
Michał Żebrowski w roli zmuszonego do abdykacji króla Ryszarda II FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI Andrzej Seweryn był pierwszym artystą, do którego Jan Englert zadzwonił po objęciu dyrekcji Teatru Narodowego z propozycją współpracy. Soci?taire Komedii Francuskiej zdecydował się opuścić na pewien czas Paryż, by wyreżyserować w Warszawie "Ryszarda II" Williama Szekspira. Powstało monumentalne widowisko, wysmakowane plastycznie, z bogatą oprawą sceniczną i dobrą zespołową grą, jednak kreacjami możemy tylko nazwać drugoplanowe role Gabrieli Kownackiej i Ignacego Gogolewskiego.
"Ryszard II" nie należy do najczęściej wystawianych sztuk Szekspira - Sewerynowa inscenizacja jest zaledwie szósta w powojennej Polsce, a druga na narodowej scenie po wersji Henryka Szletyńskiego sprzed 40 lat. Historia władcy, którego rozrzutne i nieudolne rządy spowodowały utratę zaufania poddanych i zmusiły do podjęcia decyzji o abdykacji, mogła, i nadal może, nasuwać widzom skojarzenia z bieżącą sytuacją w kraju. Andrzej Seweryn w przedpremierowych wypowiedziach zastrzegał się, że nie zamierza tworzyć widowiska odpowiadającego na jakiekolwiek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta