Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Magnetyczna wizja, Operowe zadęcie

18 października 2004 | Kultura | JR JB
źródło: Nieznane

Dwugłos: "Ryszard II" w inscenizacji Andrzeja Seweryna w Teatrze Narodowym

  • Magnetyczna wizja
  • Operowe zadęcie

Magnetyczna wizja

Michał Żebrowski w roli zmuszonego do abdykacji króla Ryszarda II FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI Andrzej Seweryn był pierwszym artystą, do którego Jan Englert zadzwonił po objęciu dyrekcji Teatru Narodowego z propozycją współpracy. Soci?taire Komedii Francuskiej zdecydował się opuścić na pewien czas Paryż, by wyreżyserować w Warszawie "Ryszarda II" Williama Szekspira. Powstało monumentalne widowisko, wysmakowane plastycznie, z bogatą oprawą sceniczną i dobrą zespołową grą, jednak kreacjami możemy tylko nazwać drugoplanowe role Gabrieli Kownackiej i Ignacego Gogolewskiego.

"Ryszard II" nie należy do najczęściej wystawianych sztuk Szekspira - Sewerynowa inscenizacja jest zaledwie szósta w powojennej Polsce, a druga na narodowej scenie po wersji Henryka Szletyńskiego sprzed 40 lat. Historia władcy, którego rozrzutne i nieudolne rządy spowodowały utratę zaufania poddanych i zmusiły do podjęcia decyzji o abdykacji, mogła, i nadal może, nasuwać widzom skojarzenia z bieżącą sytuacją w kraju. Andrzej Seweryn w przedpremierowych wypowiedziach zastrzegał się, że nie zamierza tworzyć widowiska odpowiadającego na jakiekolwiek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3359

Spis treści
Zamów abonament