Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czytelnicy pytają, GPP odpowiada - Warsztat bez kasy

13 listopada 2008 | Gazeta prawa i podatków | Konrad Piłat

Prowadzę warsztat samochodowy. Większość moich klientów to przedsiębiorcy, dla których wystawiam faktury. Roczna wartość usług dla pozostałych klientów nie przekracza kilkunastu tysięcy złotych. Czy kasę fiskalną musi posiadać każdy sklep z częściami motoryzacyjnymi? Czy ja też powinienem ją zainstalować?

Nie Z pytania wynika, że obroty detaliczne firmy nie przekraczają limitu zobowiązującego do instalacji kasy. Ten wynosi bowiem 40 tys. zł (dla nowych firm 20 tys. zł). Wykonywane usługi (naprawa samochodów), nie są wymienione w wykazie czynności, które bezwzględnie muszą być dokumentowane paragonem. Jest tam wskazana sprzedaż części – dlatego urządzenie rejestrujące musi posiadać każdy sklep motoryzacyjny. Warsztat nie musi instalować kasy, nawet jeśli w cenie usług zawarte są wymieniane części. Nadal jest to usługa, a nie dostawa towarów.

Podstawa prawna:– rozporządzenie ministra finansów z 27 czerwca 2008 r. w sprawie kas rejestrujących (DzU nr 113, poz. 720)

Brak okładki

Wydanie: 8166

Spis treści
Zamów abonament